element-04
Przedszkole Samorządowe nr 118
ul. H. Modrzejewskiej 21
31-327 Kraków
element-06
tel. / fax.: 12 637 24 80
element-09
element-10
element-26
element-27
element-28
element-29
element-30

Witamy w przedszkolu wszystkie przedszkolaki:)

W przytulnych salach

Przy małych stoliczkach

Dzieci swe miejsca zajęły

Witaj przedszkole, nasze kochane!

Szybko wakacje minęły
czytaj dalej...

ZEBRANIE Z RODZICAMI !!!

 

czytaj dalej...

Zapraszamy wszystkich Rodziców i chętne osoby
do przekazania 1% podatku
na Samorządowe Przedszkole nr 118.
Numer KRS: 0000270261


Zebrane środki zostaną przeznaczone na dofinansowanie pomocy szkoleniowo - naukowych do zabaw w budynku przedszkola oraz na powietrzu.


Wszystkim dobroczyńcom DZIĘKUJEMY !!!!







czytaj dalej...
1
2
3
element-31
element-32
rower
element-33
ramka-góra

Publikacje


„Sztuka origami w przedszkolu”

09.09.2013


opracowanie: mgr Agata Przybyś


"Origami to sztuka, która podobnie jak ogród rozwija się i ciągle zaskakuje nowymi, interesującymi kształtami papierowych modeli. Nieskończona liczba cudów w papierowym ogrodzie to morze kwiatów, drzew i roślin tych odkrytych, ale również tych, które istnieją w naszej wyobraźni".


D. Dziamska – autorka wielu książek o sztuce origami


ORIGAMI – to stara sztuka składania papieru powstała dawno temu w Chinach. Od początku powstania stanowiła bardzo ważny element kultury ludów Dalekiego Wschodu. Łączy ona

w sobie wiele mitów, obrzędów, legend i zwyczajów. Najbardziej popularna była w Japonii, gdzie powstała nazwa tej sztuki.

W języku japońskim ORIGAMI oznacza składanie papieru (ori – składanie, zaginanie; kami – papier). Przez stulecia ze zwyczaju tego wykształciła się szczególna forma sztuki, mająca różnorodne zastosowania i umożliwiająca różnorodne konfiguracje.

Pierwszym człowiekiem, który upowszechnił origami i wskazał znaczenie tej techniki dla rozwoju dziecka był Fredrich Fröbel – twórca pierwszego systemu wychowania przedszkolnego. Wykorzystał on składanie papieru w celu uświadomienia rodzicom, nauczycielom, terapeutom i lekarzom, że sztuka ta może stać się prostym i ciekawym elementem wzbogacającym pracę z dziećmi, dającym wiele radości, satysfakcji, pobudzającym twórcze myślenie, fantazję, a dodatkowo uspokajającym i wyciszającym.

Nawet niezbyt sprawne ręce dają sobie radę z wieloma składankami, a po wykonaniu kilku ćwiczeń dziecko chętnie tworzy własne wzory.

Origami to doskonały sposób miłego i pożytecznego spędzania czasu, a wykonane prace mogą być dekoracją dziecięcego pokoju, całego domu czy przedszkola. Mogą stać się także kukiełkami, zabawkami, prezentami czy niespodziankami dla innych. Zabawy oparte na sztuce origami tworzą bardzo wartościowe pole doświadczeń edukacyjnych ponieważ czynność składania jest doskonałym ćwiczeniem motorycznym usprawniającym mięśnie dłoni, wyrównującym napięcie mięśniowe, pomagającym poznać stosunki przestrzenne, figury geometryczne (koło, kwadrat, trójkąt) oraz geometrię samej kartki. Dziecko uczy się posługiwać pojęciami związanymi z orientacją na kartce oraz orientacją przestrzenną (góra, dół, prawa strona, lewa strona, róg górny prawy, róg górny lewy, róg dolny prawy, róg dolny lewy). Dziecko utrwala również nazewnictwo dotyczące wielkości (duży, średni, mały), szerokości (szeroki, szerszy, najszerszy, wąski, węższy, najwęższy, taki sam), długości (długi, krótki, dłuższy, krótszy) , położenia w przestrzeni (na, na dole, na górze, na dół, do góry, w środku, na zewnątrz, obok, za). Zabawy z łamankami umożliwiają przeżywanie radości z wykonywanej pracy, poczucia sprawstwa, które kształtuje osobowość małego człowieka oraz zmierza do poznania własnej wartość.

Wracaj
 
ramka-dół
element-38
Publikacje
element-45
element-36
Akty prawne i druki
element-44
element-34
element-39
stopka-linia