element-04
Przedszkole Samorządowe nr 118
ul. H. Modrzejewskiej 21
31-327 Kraków
element-06
tel. / fax.: 12 637 24 80
element-09
element-10
element-26
element-27
element-28
element-29
element-30

Witamy w przedszkolu wszystkie przedszkolaki:)

W przytulnych salach

Przy małych stoliczkach

Dzieci swe miejsca zajęły

Witaj przedszkole, nasze kochane!

Szybko wakacje minęły
czytaj dalej...

ZEBRANIE Z RODZICAMI !!!

 

czytaj dalej...

Zapraszamy wszystkich Rodziców i chętne osoby
do przekazania 1% podatku
na Samorządowe Przedszkole nr 118.
Numer KRS: 0000270261


Zebrane środki zostaną przeznaczone na dofinansowanie pomocy szkoleniowo - naukowych do zabaw w budynku przedszkola oraz na powietrzu.


Wszystkim dobroczyńcom DZIĘKUJEMY !!!!







czytaj dalej...
1
2
3
element-31
element-32
rower
element-33
ramka-góra

Publikacje


„Relaks z muzyka poważną”
01.10.2013

opracowanie: mgr Agata Przybyś

Badania dowodzą, że muzyka to doskonałe narzędzie stymulujące wszechstronny rozwój człowieka. Naukowcy wskazują, że pewien jej rodzaj szczególnie korzystnie wpływa na nasz umysł i pamięć, uwalnia od stresu, pomaga w koncentracji i otwiera podświadomość. Zauważyli, że to właśnie muzyka barokowa largo czy andante, utrzymana w rytmie 60 uderzeń na minutę, pomaga w procesie przyspieszonego uczenia się.
Spokojne tony largo obniżają poziom stresu, ciśnienie krwi, zmniejszają liczbę uderzeń serca, dzięki czemu odzyskuje ono normalny rytm. Muzyka barokowa synchronizuje więc umysł i ciało, a rozluźnione ciało i pobudzony mózg stanowią idealny stan do optymalnego uczenia się. Twórcy muzyki barokowej wykorzystywali najczęściej instrumenty strunowe o naturalnie wysokich częstotliwościach (5 – 8 tyś. herców), jak – skrzypce, harfę, gitarę, mandolinę. Affred Tomatis, francuski specjalista chorób uszu, zajmujący się wpływem muzyki na człowieka powiedział: „Ucho nie jest stworzone wyłącznie do słuchania. Ucho stworzone jest do pobudzania mózgu i ciała”. Zauważył on, że muzyką najbogatszą w wysokie częstotliwości są kompozycje Mozarta. W wyniku badań powstał termin „Efekt Mozarta” oznaczający korzystny wpływ muzyki na zdrowie, edukację i poprawę ogólnego stanu psychicznego. Naukowcy dowiedli, że zastosowanie muzyki może pomóc w leczeniu: zaburzeń słuchania, dysleksji, zespołu zaburzeń uwagi, autyzmu, dodatkowo może wspomagać proces nauki czytania, naukę języków obcych, matematyki, poprawiać samoocenę, kreatywność, rozwijać zdolności percepcyjno – motoryczne, psychosomatyczne, kompetencje społeczne, pozwala także zredukować stres wywołany chorobą, może również zredukować ból. Coraz częściej w leczeniu takich schorzeń jak migrena, nerwice, depresja, uzależnienia wykorzystywana jest muzykoterapia. Badania prowadzone w USA wykazały, że muzyczna stymulacja w okresie płodowym wpływa na rozwój mózgu, dzięki czemu dziecko rodzi się z większą ilością komórek nerwowych, które decydują o jego większych możliwościach. Dzieci, których matki w czasie ciąży słuchały muzyki Mozarta, rodzą się radośniejsze, łatwiej zasypiają, intensywniej gaworzą, szybciej uczą się siadać, a w przyszłości odnoszą większe sukcesy. Słuchanie muzyki instrumentalnej we wczesnym dzieciństwie wspiera dodatkowo rozwój zdolności matematycznych. Liczne badania potwierdziły, że sprawdzają się tutaj szczególnie kompozycje Mozarta, ale warto też sięgnąć po twórczość Bacha, Vivaldiego, Straussa, Czajkowskiego i Beethovena.
Słuchajmy więc i relaksujmy się już od teraz.
Wracaj
 
ramka-dół
element-38
Publikacje
element-45
element-36
Akty prawne i druki
element-44
element-34
element-39
stopka-linia